in

11 sposobów na podkręcenie metabolizmu

Jeśli chcesz poprawić swoje zdrowie i schudnąć, pierwszą rzeczą na którą należy zwrócić uwagę jest metabolizm. Ma on ogromny wpływ na sposób w jaki nasze komórki w ciele są zasilane w energię i składniki odżywcze. Zaburzenia metaboliczne zwykle powodują nadwagę.

 

1. Zaplanuj swoje posiłki

dietety.pl

W ciągu dnia człowiek powinien spożyć min. pięć niewielkich posiłków. Dla organizmu znacznie ma także i to, aby posiłki były spożywane o regularnych porach, w odstępach nie większych niż trzy godziny. Badania pokazują iż wydłużanie przerw między posiłkami prowadzi bezpośrednio do odkładania się tkanki tłuszczowej, co wynika to z tego, iż organizm taki post postrzega jako zagrożenie i magazynuje zapasy, przede wszystkim w postaci tkanki tłuszczowej. Jeśli natomiast będziemy regularnie dostarczać energii to zamiast ją gromadzić, będzie wykorzystywał na bieżąco.

 

2. Pij więcej płynów

Wystarczająca podaż płynów przyczynia się do dobrej przemiany materii. Gdy organizm jest pozbawiony wody, spalamy mniej kalorii. Ponadto, wątroba koncentruje się na przywróceniu dostaw wody i nie zwracając większej uwagi na spalanie tłuszczu. Dlatego należy pić więcej! Naukowcy zalecają picie minimum 2 litry wodzy dziennie. Jeśli nie lubisz pić samej wody możesz dostarczać płynu do swojego organizmu pod postacią zielonej herbaty, która zawiera wiele antyoksydantów.

 

3. Jedz nabiał

ban-food.pl

Nabiał zawiera dużo składników odżywczych, które są niezbędne do spalania tłuszczu i budowania mięśni. Takich jak wapń, który odgrywa istotną rolę w metabolizmie. Im więcej wapnia jest zawarte w komórkach tłuszczowych tym więcej spalisz tłuszczu.

 

4.  Aktywność fizyczna

intermountainhealthcare

Każdy rodzaj aktywności fizycznej, czy to jogging, spacery, taniec, lub ćwiczenia na siłowni, przyczynia się do szybszej przemiany materii. Ćwiczenia wytrzymałościowe są najlepsze, ponieważ aktywują mięśnie, które pobierają energię z tkanki tłuszczowej oraz poprawiają wydolności, szybkości i zwinności. Aby uzyskać najlepszy efekt należy wykonywać ćwiczenia kardio (biegi, podskoki, przeskoki) o wysokiej intensywności z krótkim odpoczynkiem pomiędzy seriami.

 

5. Wstawaj skoro świt

timesofindia.indiatimes.com

Również światło słoneczne wpływa na metabolizm. Poranne słońce pomaga organizmowi regulować te procesy biologiczne, które zależą od zmian dnia i nocy, które z kolei są niezbędne do zużycia energii.

 

6. Na śniadanie zjedz jajka lub inny posiłek z dużą ilością białka i błonnika.

Bo białko spala tłuszcz i przyspiesza metabolizm. Błonnik pomaga utrzymać właściwy poziom insuliny we krwi i zapewnia nam uczucie sytości na długo. Po zjedzeniu śniadania bogatego w białko i błonnik, po pierwszy „ruszymy” nasz metabolizm, po drugie dostarczymy niezbędnych wartości odżywczych, po trzecie zjemy porcję zdrowych węglowodanów, które zapewnią nam energię.

7. Nie podjadaj

Heaping pile of junk food | iStock.com

Wszystkich fanów frytek, kanapek i słodyczy informujemy, że częste podjadanie spowalnia metabolizm. Energia, którą otrzymujemy z pożywienia zwykle jest uwalniana przez 3 lub 4 godziny. Wtedy organizm zaczyna zużywać dostarczoną energię, a niedostatek pobiera ze spalania własnego tłuszczu. Stała podjadanie dostarcza więcej energii niż potrzebuje organizm, a to jest prosty sposób, aby przytyć. Już nie wspominamy, że podjadanie w nocy to zło!

 

8. Używaj soli jodowanej

postrachproducentow

Niedobór jodu niekorzystnie wpływa na tarczycę, która z kolei ma negatywny wpływ na metabolizm. Wybieraj zawsze podczas zakupów sól z napisem „jodowana”.

 

9. Utrzymuj wysoki poziom żelaza w organizmie

Fot. dreamstime

Niedobór żelaza prowadzi do mniejszego zaopatrzenia mięśni w tlen, co na ogół osłabia zdrowie. Jeśli brakuje żelaza w Twojej diecie, zacznij jeść więcej mięsa, ryb i jabłek.

 

10. Postaw ma warzywa

osesek

Najlepiej 70 dkg dziennie: z tego po 30 dkg powinno być w postaci surowej, a reszta gotowana. Zawarty w warzywach błonnik reguluje pracę kwasów żółciowych i przyspiesza perystaltykę jelit.

 

11. Przestań się stresować

Pod wpływem przewlekłego stresu organizm wydziela hormony (adrenalinę, kortyzol). Wtedy tyjesz w okolicach brzucha. Ponadto tarczyca spowalnia nasz metabolizm, co prowadzi do nadwagi. Aby zachować zgrabną figurę, zgłębiaj tajniki technik relaksacyjnych. Tylko w ten sposób przyspieszysz metabolizm.

 

Źródło: easytips.ourfitnessguide.com

Co o tym sądzisz?

87 points
Upvote Downvote

Total votes: 0

Upvotes: 0

Upvotes percentage: 0.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

6 produktów żywnościowych, które pomogą Ci zbudować sześciopak. Będziesz zaskoczony

Śpisz na prawej stronie? Zobacz co Ci grozi